Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKas, J.
dc.contributor.advisorLössbroek, J.J.H.
dc.contributor.authorHofstede, M.J.M.
dc.date.accessioned2018-08-06T17:01:06Z
dc.date.available2018-08-06T17:01:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30195
dc.description.abstractDeze scriptie biedt inzicht in het vertrouwensprobleem dat bij Airbnb speelt. Doordat Airbnb onderdeel is van de deeleconomie heeft het te maken met meer risico’s, afhankelijkheden en onzekerheden dan conventionele hotels. Daarnaast laat de theorie van het sociale dilemma zien dat het voor gasten verstandiger is om hosts niet te vertrouwen. Doormiddel van verschillende regressies zijn verschillende onderdelen van dit vertrouwensprobleem getoetst. Het bleek dat het aantal reviews dat een host ontvangt invloed heeft op het aantal boekingen dat hij/zij krijgt. Daarentegen bleek de lengte van beschrijvingen op het profiel en over de accommodatie geen invloed te hebben op het aantal boekingen. Dit onderzoek laat veel interessante mogelijkheden open voor eventueel vervolgonderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent735445
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVertrouwensprobleem Airbnb
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVertrouwensprobleem; Airbnb; sociaal dilemma; C2C relatie
dc.subject.courseuuSociologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record