Eilanden en Ketens - IT-Besturing in het Voortgezet Onderwijs
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Zwart, R.C. | |
dc.contributor.advisor | Westermann, A.J. | |
dc.contributor.author | Ee, J.H. van | |
dc.date.accessioned | 2018-07-19T17:01:56Z | |
dc.date.available | 2018-07-19T17:01:56Z | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29364 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek schetst een beeld van de besluitvorming en communicatie rond IT op twee scholen voor voortgezet onderwijs in Midden-Nederland. Dit gebeurt aan de hand van casusbeschrijvingen en een vergelijking met bestaande modellen en theorieën rond IT-besturing en onderwijsmanagement. Verschillen tussen de casussen worden grafisch weergegeven, en verklaard vanuit de aanname dat de ontwikkeling van beleid op scholen volgens een gefaseerd patroon verloopt. Hiernaast wordt ingegaan op de mogelijk problematische rol van vakdocenten bij de totstandkoming en uitvoering van IT-beleid. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 264859 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Eilanden en Ketens - IT-Besturing in het Voortgezet Onderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | IT governance, IT-besturing, informatietechnologie, technologie, IT, IT-infrastructuur, voortgezet onderwijs, VO, onderwijsmanagement, leiderschap, management, beleidsvorming, IT-beleid, kwalitatief onderzoek, grounded theory | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Engels |