Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVermunt, J.D.H.M.
dc.contributor.authorVeeken, P.L.R. van der
dc.date.accessioned2018-07-19T17:01:51Z
dc.date.available2018-07-19T17:01:51Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29354
dc.description.abstractDe periode waarin H/V leerlingen in één gemengde groep onderwijs volgen is in Nederland verschillend. Sommige scholen verkiezen een langere periode waar andere scholen een vroege splitsing verkiezen. In dit onderzoek is de tevredenheid van leerlingen over de keuze van hun school onderzocht, met de verwachting dat leerlingen tevreden zijn over de keuze die de school heeft gemaakt. De reden hiervoor zou zijn dat de leerlingen zich aanpassen aan het traject waar ze zelf mee te maken krijgen. Uit een enquête (afgenomen onder leerlingen van twee scholen die voor verschillende splitsingsmomenten hebben gekozen) blijkt dat leerlingen inderdaad tevreden zijn over het splitsingsmoment dat hun eigen school gebruikt. Antwoorden uit afgenomen interviews bij docenten van deze scholen ondersteunen grotendeels de bevindingen uit de enquête.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent217244
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTevredenheid over onderlinge samenwerking van leerlingen in de onderbouw H/V bij wel/niet opsplitsen naar CITO-score
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstracking, streaming, splitsen, havo, vwo, tevredenheid, samenwerking, samenwerken
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Natuurkunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record