Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVeldkamp, drs. A.
dc.contributor.authorNagtzaam, M.P.
dc.date.accessioned2018-07-19T17:01:44Z
dc.date.available2018-07-19T17:01:44Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29347
dc.description.abstractComputers zijn tegenwoordig niet meer uit het onderwijs weg te denken. Het KS College in Doetinchem (fictief) gaat mee met deze ontwikkeling en heeft in schooljaar 2009-2010 iMacs aangeschaft en daarmee de functie van het lokaal A1 veranderd. In hoeverre deze aanschaf van de iMacs van invloed is geweest op de invulling van lessen tekenen is door de studenten Evelien Pothoven en Myrthe Nagtzaam onderzocht. De belangrijkste conclusies uit hun onderzoek zijn gericht op de overeenkomsten en verschillen tussen de verwachtingen en de bevindingen van de docenten. Daarnaast hebben zij de verschillen vóór en na de aanschaf in kaart gebracht.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent150861
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTekenen met potlood of tekenen met Pencil? De invloed van de aanwezigheid van iMacs op de invulling van de lessen tekenen op het KS College in Doetinchem
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsiMac's, onderwijs, Apple, tekenen, school, ICT, docenten, mediawijsheid
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record