Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWaveren Hogervorst, C. van
dc.contributor.authorHeijden, B.A.H. van der
dc.contributor.authorHeus, R.M. de
dc.contributor.authorLaureijs, E.B.
dc.date.accessioned2018-07-19T17:01:35Z
dc.date.available2018-07-19T17:01:35Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29339
dc.description.abstractHet klimaat is belangrijk in een klas. Het speelt een belangrijke rol voor de motivatie van de leerlingen. Motivatie heeft ook weer invloed op de prestatie. Het inschatten van het klimaat door de docent kan een belangrijke bijdragen zijn voor leerlingen en docenten voor een plezierige samenwerking. Voor de docent is het belangrijk dat deze een juist beeld heeft van hoe de leerlingen het klimaat ervaren. Nu waren wij benieuwd of het inschatten van het klimaat in een klas verschilt tussen een beginnend docent en een ervaren docent, en tussen de inschatting van docenten en de beoordeling van leerlingen van het klimaat. Ook waren we nieuwsgierig naar verschillende factoren waarop deze inschatting van het klimaat mee tot stand is gekomen. In ons onderzoek hebben we ons voornamelijk toegespitst op deze factoren en hoe deze voor ons een rol kunnen spelen, en doen we geen generieke uitspraken over docenten en klassen. Uit het onderzoek is gebleken dat ervaring niet per definitie een betere inschatting van het klimaat in de klas oplevert. Over de oorzaak worden veronderstellingen gedaan.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent236489
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleInzicht van docenten in het klimaat in een klas en factoren die een rol spelen bij het inschatten ervan
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsklimaat, klassemanagment, ervaren docenten, beginnend docenten
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record