Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKamp, Michiel
dc.contributor.authorStormer, T.
dc.date.accessioned2018-02-05T18:01:33Z
dc.date.available2018-02-05T18:01:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28565
dc.description.abstractTelevisie is een medium dat constant in verandering is. In de mediawetenschap wordt er veel onderzoek gedaan naar deze veranderingen, maar binnen muziekwetenschap is hier minder aandacht voor. De laatste decennia is de ontwikkeling van video on demand (VOD) en de bijbehorende flow een belangrijk onderdeel van dit mediawetenschappelijke onderzoek. In deze scriptie wordt gekeken naar de ontwikkelingen die deze verandering teweeg heeft gebracht in televisiemuziek. Als leidraad worden Ronald Rodmans theorieën uit zijn werk Tuning In gebuikt. Deze en andere televisiemuziektheorieën worden toegepast op de Netflix Original-serie The Sinner om te onderzoeken of deze van toepassing zijn op Netflix Original-series. Daarnaast worden theorieën van andere audiovisuele media, zoals film en nieuwe media, aangedragen als handvatten voor het bestuderen van VOD-televisie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent610121
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMuziek in de Netflix Original The Sinner De rol van televisiemuziek in video on demand
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmuziekwetenschap; televisiemuziek; video on demand; VOD; Netflix; muziek; flow; Netflix Original; narratieve televisie; The Sinner; Rodman
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record