Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHassler-Forest, D.A.
dc.contributor.authorVos, M.
dc.date.accessioned2018-02-05T18:01:09Z
dc.date.available2018-02-05T18:01:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28541
dc.description.abstractIn dit eindwerkstuk wordt onderzocht: “Op welke manier worden interviews ingezet om Fear the Walking Dead te branden en te legitimeren ten opzichte van The Walking Dead franchise?” Door middel van interviews wordt Fear the Walking Dead ten opzichte van The Walking Dead gepositioneerd. In dit onderzoek wordt een thematische analyse uitgevoerd waarbij gekeken wordt hoe de producenten verschillende thema’s inzetten bij de legitimering van de serie ten opzichte van de originele televisieserie. Om de onderzoeksvraag te beantwoorden zullen eerst de concepten convergence, television overflow, transmedia storytelling, branding en deep industrial texts worden toegelicht in het theoretisch kader. De literatuur van Henry Jenkins en Will Brooker zullen centraal staan bij de flow van de mythologische content van de franchise. Daarna zal er verder ingegaan worden op hoe Fear the Walking Dead de verhaalwereld brandt en legitimeert zoals gebeurt bij het concept van transmedia storytelling. De theorie van John Caldwell zal toegepast worden bij de toelichting hoe Fear the Walking Dead wordt gebrand door middel van parateksten. Fear the Walking Dead wordt gezien als een authentieke serie die waarde toevoegt aan de franchise op een onderscheidende en zelfstandige manier. Uit de analyse blijkt dat er voornamelijk verschillen bestaan tussen Fear the Walking Dead en de originele televisieserie en dat ze los van elkaar staan. De interviews positioneren en legitimeren Fear the Walking Dead door een diepere laag van complexiteit te presenteren als een companion-serie met weinig mythologische relaties met andere mediaproducten binnen de franchise. De producenten profileren dit aspect dan ook als een unieke beleving die niet terug te vinden is bij andere televisieseries.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent723291
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleDe branding van Fear the Walking Dead
dc.type.contentPre-master Project
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbranding, legitimering, television overflow, transmedia storytelling, parateksten
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record