Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEvelein, F.G.
dc.contributor.authorBennink, E.W.
dc.contributor.authorKeulen, Linda Antonia Elisabeth van
dc.contributor.authorKreel, Willemijn van
dc.contributor.authorWouters, Meike Elisa
dc.date.accessioned2009-07-22T17:08:37Z
dc.date.available2009-07-22
dc.date.available2009-07-22T17:08:37Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2789
dc.description.abstractEr is al veel geschreven over en onderzoek gedaan naar het gebruik van de doeltaal in het middelbaar onderwijs. Hieruit is naar voren gekomen dat veel doeltaalgebruik erg belangrijk is bij het leren van een taal. Er is echter weinig aandacht gegeven aan de mening van de leerlingen over doeltaalgebruik, en daarom draait dit onderzoek wel veelal om de leerlingen. Door middel van een theoretisch kader en interviews met experts is er een schets gegeven van hoe zij over doeltaalgebruik denken, maar het belangrijkste onderdeel van dit onderzoek is de enquete die gehouden is onder havo 4 leerlingen van vier verschillende scholen. Er is gekeken naar de talen Engels en Duits. Uit de analyse van de resultaten van de enquete wordt duidelijk hoe de leerlingen denken over doeltaalgebruik in de les. Hier zouden de docenten dus rekening mee moeten/kunnen houden!
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent316928 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleScoren in je doel(taal): De leerling en doeltaalgebruik in havo 4
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsdoeltaalgebruik, mening, leerlingen, havo
dc.subject.courseuuEngelse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record