Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDielwart, I.
dc.contributor.authorNeto Gomes de Almeida, J.M.E.
dc.date.accessioned2017-09-08T17:02:31Z
dc.date.available2017-09-08T17:02:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27524
dc.description.abstractIn dit kwalitatieve onderzoek is door middel van een secundaire data-analyse onderzocht in hoeverre de storytelling van het FAS-project van Het Witte Bos impact maakt op de sociale omgeving van kinderen met het Foetaal Alcohol Syndroom [FAS]. Dit is geanalyseerd aan de hand van de theorie van McDrury en Alterio (2003) over verschillende stadia van impact door storytelling. Uit het onderzoek blijkt dat de impact in de sociale omgeving diepgaande betekenisgeving oplevert, die vooral bij direct betrokkenen ook (sociale) actie stimuleert omtrent FAS. Voor minder direct betrokkenen uit de sociale omgeving wordt door het project vooral een kritische houding en empathie gestimuleerd, maar ontbreekt met name specifieke kennis over de capaciteiten en het gedrag van kinderen met FAS om (sociale) actie te stimuleren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent259453
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleImpact van storytelling op de sociale omgeving van kinderen met FAS
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFoetaal Alcohol Syndroom, impact, storytelling, sociale omgeving, betekenisgeving, social action
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record