Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEvelein, F.G.
dc.contributor.authorDammers, R.M.
dc.contributor.authorBerg, L. van den
dc.contributor.authorVelde, D. van der
dc.contributor.authorVerseveldt, V.S.
dc.date.accessioned2009-07-16T17:06:13Z
dc.date.available2009-07-16
dc.date.available2009-07-16T17:06:13Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2741
dc.description.abstractHuiswerk… waarom geven wij als docenten eigenlijk huiswerk op? Heeft dit wel nut? Dit hebben wij onderzocht voor ons PGO. De vraag die hierin centraal staat is: In hoeverre komen bestaande theorieën over het fenomeen huiswerk overeen met de visie en het huiswerkbeleid van docenten in VWO bovenbouw? We hebben geprobeerd een brug te slaan tussen theorie en praktijk door op basis van een theorieonderzoek diverse stellingen in een enquête te verwerken en deze af te nemen onder docenten in VWO bovenbouw. Tot slot hebben we interviews gehouden met de conrector van het Hervormd Lyceum Zuid en met de voorzitter van de werkgroep Montessorionderwijs over het huiswerkbeleid wat zij daar voeren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent169599 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet nut van huiswerk: theorie & praktijk
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshuiswerk, huiswerkbeleid, docenten, leerlingen, vwo, studievaardigheden, nut, Kohn, Cooper, Trautwein, Epstein, Valentine, Marzano, Paschal
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record