Het nut van huiswerk: theorie & praktijk
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Evelein, F.G. | |
dc.contributor.author | Dammers, R.M. | |
dc.contributor.author | Berg, L. van den | |
dc.contributor.author | Velde, D. van der | |
dc.contributor.author | Verseveldt, V.S. | |
dc.date.accessioned | 2009-07-16T17:06:13Z | |
dc.date.available | 2009-07-16 | |
dc.date.available | 2009-07-16T17:06:13Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2741 | |
dc.description.abstract | Huiswerk… waarom geven wij als docenten eigenlijk huiswerk op? Heeft dit wel nut? Dit hebben wij onderzocht voor ons PGO. De vraag die hierin centraal staat is: In hoeverre komen bestaande theorieën over het fenomeen huiswerk overeen met de visie en het huiswerkbeleid van docenten in VWO bovenbouw? We hebben geprobeerd een brug te slaan tussen theorie en praktijk door op basis van een theorieonderzoek diverse stellingen in een enquête te verwerken en deze af te nemen onder docenten in VWO bovenbouw. Tot slot hebben we interviews gehouden met de conrector van het Hervormd Lyceum Zuid en met de voorzitter van de werkgroep Montessorionderwijs over het huiswerkbeleid wat zij daar voeren. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 169599 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Het nut van huiswerk: theorie & praktijk | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | huiswerk, huiswerkbeleid, docenten, leerlingen, vwo, studievaardigheden, nut, Kohn, Cooper, Trautwein, Epstein, Valentine, Marzano, Paschal | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands |