Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWennekes, prof. dr. Emile
dc.contributor.advisorSchuiling, dr. Floris
dc.contributor.authorStevens, J.C.L.
dc.date.accessioned2017-09-05T17:03:15Z
dc.date.available2017-09-05T17:03:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27312
dc.description.abstractOp 17 april 1958 openden de deuren van de wereldtentoonstelling in Brussel. De wereldtentoonstelling, ook wel Expo ’58 genoemd, was de eerste universele tentoonstelling na de Tweede Wereldoorlog. Aan Expo '58 deden in totaal 44 landen mee en telde meer dan 41 miljoen bezoekers in iets meer dan zes maanden. Het doel van dit onderzoek is een dieper begrip creëren van de mediërende rol van technologie en de relatie tussen mens en technologie binnen het actor-netwerk rondom het Philips Paviljoen. De nadruk zal liggen op de momenten waar mediatie tussen mens en technologie een kritieke rol heeft gespeeld in de totstandkoming van de son et lumière-voorstelling en het creëren van begrip over de rol van mens en technologie in het actor-netwerk. Het onderzoek laat zien dat de actanten in het actor-netwerk niet alleen gebruik maakten van technologie om hun doelen te verwezenlijken, maar dat de technologie de actanten ook heeft veranderd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1016531
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTechnologie en het Philips Paviljoen Technologie En Het Philips Paviljoen. Een actor-netwerk benadering
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPhilips Paviljoen, Kalff, ANT, Actor, Technologie, Le Corbusier, Philips, Xenakis, Wereldtentoonstelling, Poème Électronique, Translatie, Mediatie, Delegatie
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record