Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSinger, E.
dc.contributor.advisorBerkel, D. van
dc.contributor.authorTeerink, J.P.
dc.date.accessioned2009-07-14T17:01:02Z
dc.date.available2009-07-14
dc.date.available2009-07-14T17:01:02Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2726
dc.description.abstractDit onderzoek kijkt naar het samenspelen van jonge kinderen op kinderdagverblijven in Nederland. Er is naar individuele verschillen tussen twee- en driejarigen gekeken en naar verschillen in dyades tussen tweejarige en driejarige kinderen. Verwacht werd dat leeftijd van invloed zou zijn op het samenspel, de samenspeelrelaties en het gedrag van de kinderen tijdens het spelen. Er is onderzoek gedaan op vier kinderdagverblijven, waarbij op drie kinderdagverblijven twee metingen zijn gedaan. De kinderen zijn op elke meting twee keer individueel gescand. Alle kinderen die meededen aan het onderzoek hadden een leeftijd van twee of drie jaar. Uit de resultaten blijkt dat oudere kinderen meer samenspelen en ook meer samenspeelrelaties hebben dan jongere kinderen. Ook blijkt dat zij het liefst spelen met iemand die even oud is als zij (en die dezelfde sekse heeft). Daarnaast zorgt meer stabiliteit van leiding en groepsgenoten op de groep ook voor meer samenspel.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent160135 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe ontwikkeling van samenspel en samenspeelrelaties bij kinderen van twee tot vier jaar
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSocial development
dc.subject.keywordsYoung children
dc.subject.keywordsplay
dc.subject.keywordspeer relations
dc.subject.courseuuKinder- en jeugdpsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record