dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | H.E. De Swart, S.F. Donker | |
dc.contributor.author | Stouten, E.C.M. | |
dc.date.accessioned | 2017-09-04T17:02:18Z | |
dc.date.available | 2017-09-04T17:02:18Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27174 | |
dc.description.abstract | In het dagelijks leven maakt iedereen gebruik van instructies om bepaalde handelingen uit te voeren: bij het koken volgens een bepaald recept, maar ook bij vragen als: ’Mag ik het zout?’. Uit de huidige literatuur komt naar voren dat, wanneer er geen tijdsdruk wordt ervaren, visuele instructies met louter afbeeldingen beter worden geïnterpreteerd dan tekstuele instructies, bij het uitvoeren van simpele taken. Daarentegen blijkt er een voorkeur voor tekstuele instructies te zijn bij het uitvoeren van complexere taken, doordat er in dit geval meer context kan worden toegevoegd. Maar is deze voorkeur hetzelfde wanneer de tijd die nog nodig is om een bepaalde taak te voltooien, de beschikbare tijd neigt te overschrijden? In dit onderzoek zal worden gekeken wat de invloed van tijdsdruk kan zijn op het interpreteren en
uitvoeren van twee verschillende instructievormen: een visuele instructie met louter afbeeldingen en een visuele instructie met tekst als ondersteuning. Dit wordt getoetst middels het vouwen van origamivormen. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat er geen significant verschil tussen de verscheidene instructievormen is. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 364922 | |
dc.format.extent | 1481645 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De invloed van tijdsdruk op het interpreteren van verschillende instructievormen | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Liberal Arts and Sciences | |