Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, P.
dc.contributor.advisorHorjus, B.
dc.contributor.authorBurg, H.M. van den
dc.date.accessioned2017-09-01T17:02:49Z
dc.date.available2017-09-01T17:02:49Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27108
dc.description.abstractUit de praktijk bleek dat de integrale samenwerking tussen buurtteams en basisscholen mogelijk ineffectief verliep. Daarom is de vraagstelling van dit kwalitatieve evaluatieonderzoek: In hoeverre werken onderwijs- en buurtteamprofessionals in Utrecht effectief integraal samen rondom gezinnen met opvoedingsvragen? Daarbij werd inzicht verkregen in de aanpak, houding, ervaren barrières en succesfactoren van buurtteam- en onderwijsprofessionals rondom de samenwerking. Het doel hiervan was het opstellen van een handreiking om de integrale samenwerking te optimaliseren. Middels 13 interviews met intern begeleiders, gezinswerkers, leerkrachten en een locatieleider zijn de data verzameld en kwalitatief geanalyseerd. Uit de resultaten is gebleken dat de start van de integrale samenwerking en het driegesprek als meerwaarde werden gezien. Echter, werd er geen gezamenlijk ondersteuningsplan gemaakt. Er leek een andere norm te worden ervaren rondom de informatie-uitwisseling en de rol van ouders bij de terugkoppeling. Daarbij leek het vertrouwen in de samenwerking soms laag. Investeren in een constructieve werkrelatie tussen professionals lijkt nodig om grip te krijgen op de gezamenlijk werkwijze. Ten slotte lijkt het zaak om ouders te informeren en begeleiden bij hun rol in de terugkoppeling.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDe integrale samenwerking tussen basisscholen en buurtteams rondom opvoedingsvragen in Utrecht.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsIntegrale; effectieve samenwerking; multidisciplinaire team; generalistisch werken; ASE-model
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record