dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Baar, P. | |
dc.contributor.advisor | Horjus, B. | |
dc.contributor.author | Burg, H.M. van den | |
dc.date.accessioned | 2017-09-01T17:02:49Z | |
dc.date.available | 2017-09-01T17:02:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27108 | |
dc.description.abstract | Uit de praktijk bleek dat de integrale samenwerking tussen buurtteams en basisscholen mogelijk ineffectief verliep. Daarom is de vraagstelling van dit kwalitatieve evaluatieonderzoek: In hoeverre werken onderwijs- en buurtteamprofessionals in Utrecht effectief integraal samen rondom gezinnen met opvoedingsvragen? Daarbij werd inzicht verkregen in de aanpak, houding, ervaren barrières en succesfactoren van buurtteam- en onderwijsprofessionals rondom de samenwerking. Het doel hiervan was het opstellen van een handreiking om de integrale samenwerking te optimaliseren. Middels 13 interviews met intern begeleiders, gezinswerkers, leerkrachten en een locatieleider zijn de data verzameld en kwalitatief geanalyseerd. Uit de resultaten is gebleken dat de start van de integrale samenwerking en het driegesprek als meerwaarde werden gezien. Echter, werd er geen gezamenlijk ondersteuningsplan gemaakt. Er leek een andere norm te worden ervaren rondom de informatie-uitwisseling en de rol van ouders bij de terugkoppeling. Daarbij leek het vertrouwen in de samenwerking soms laag. Investeren in een constructieve werkrelatie tussen professionals lijkt nodig om grip te krijgen op de gezamenlijk werkwijze. Ten slotte lijkt het zaak om ouders te informeren en begeleiden bij hun rol in de terugkoppeling. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De integrale samenwerking tussen basisscholen en buurtteams rondom opvoedingsvragen in Utrecht. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Integrale; effectieve samenwerking; multidisciplinaire team; generalistisch werken; ASE-model | |
dc.subject.courseuu | Youth, Education and Society | |