Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKeilbach, dr. J.
dc.contributor.authorKiewik, R.
dc.date.accessioned2015-09-29T17:00:30Z
dc.date.available2015-09-29T17:00:30Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27023
dc.description.abstractWalter Benjamins artikel ‘The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction’ uit 1936 is vaak besproken binnen de mediawetenschap. In het artikel bespreekt Benjamin het conceptuele idee aura en stelt hij dat dit vervalt bij technische reproducties. De discussie omtrent het verval van aura is nog altijd gaande. In het onderzoek uit dit paper wordt Benjamins ‘The Work of Art’ herlezen aan de hand van de casus van het smartphonecameragebruik bij concerten. Benjamins conceptuele ideeën over aura en de auratische ervaring blijken goed aan te sluiten bij de invloeden van smartphonecameragebruik op de concertervaring. Tevens komt aan de hand van de specifieke casus uit dit onderzoek aan het licht dat, naast het origineel en de technische reproductie waarover Benjamin schreef, ook de handeling van het maken van de technische reproducties tegenwoordig een belangrijke rol speelt bij het verval van aura. Benjamins ideeën uit ‘The Work of Art’ zijn geschikt om deze handeling te bestuderen en te beschrijven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent136711
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleWalter Benjamins aura in het tijdperk van de smartphonecamera
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsaura, technische reproductie, Walter Benjamin, smartphone, camera, smartphonecamera, concert
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record