Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLangenkamp, H.J.M.
dc.contributor.authorDenekamp, K.S.
dc.date.accessioned2015-09-07T17:00:38Z
dc.date.available2015-09-07T17:00:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27000
dc.description.abstractEen onderzoek naar de wisselwerking tussen countrymuziek en de westernfilm in de jaren dertig van de vorige eeuw, welke zich manifesteerde in de figuur van de 'singing cowboy', de countryzanger die (vaak min of meer als zichzelf) de hoofdrol vertolkte in licht op de hand zijnde westernfilms. Wat waren de motivaties achter de samenkomst van de country- en westernwerelden? Wat was de sociaal-politieke betekenis van de 'singing cowboy'? Hoe verhoudt de muziek zich tot het plot in de 'singing cowboy'-films?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1716452
dc.format.extent1716452
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title"If you want to be a cowboy, just sing along with me": Hoe de (film)rol van de singing cowboys de relatie tussen cowboy en de countryzanger voor eens en altijd vastlegde.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscountry, western, singing cowboy, gene autry, tex ritters, roy rogers, film, muziek, grote depressie, verenigde staten, popmuziek, filmmuziek
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record