Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGijsenbergh, J.
dc.contributor.authorBosch, F.R.
dc.date.accessioned2017-08-22T17:01:36Z
dc.date.available2017-08-22T17:01:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26971
dc.description.abstractDeze bachelorscriptie stelt de vraag of en hoe medialogica de informatieve functie van de lijsttrekkersdebatten aan de vooravond van de Nederlandse Tweede Kamerverkiezingen beïnvloedde tussen 1982 tot 2010. Dit is onderzocht door sociaalwetenschappelijke onderzoeksmethodes van medialogica toe te passen op vijf casussen: de edities van het lijsttrekkersdebat van 1982, 1989, 1994, 2003 en 2010. Medialogica, het behandelen van politiek binnen de kaders en volgens de regels van de media, is onderzocht aan de hand van vier aspecten: personalisering, conflict- en negativiteitsretoriek, wedstrijdretoriek en partijdiversiteit.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent187895
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleZullen we het over de inhoud hebben? De invloed van medialogica op de informatieve functie van Nederlandse televisiedebatten van 1982 tot 2010
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstelevisiedebat; lijsttrekkersdebat; representatieve democratie; Tweede Kamerverkiezingen; medialogica; personalisering; conflict- en negativiteitsretoriek; wedstrijdretoriek; partijdiversiteit
dc.subject.courseuuGeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record