Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPapies, E.K.
dc.contributor.authorGulzar, J.
dc.date.accessioned2009-07-06T17:02:26Z
dc.date.available2009-07-06
dc.date.available2009-07-06T17:02:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2696
dc.description.abstractIn dit onderzoek draag ik een mogelijke oplossing aan voor de lage effectiviteit van trainingen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat het geleerde uit een training bij een deelnemer zelden integreert in de periode die daarop volgt. Op die manier worden doelstellingen niet gehaald en is het rendement uit trainingen laag voor zowel werkgever als werknemer. In de huidige studie hebben deelnemers implementatie intenties gevormd en tegelijk zijn de effecten vanuit de Theory of Planned Behavior getoetst. De resultaten wijzen uit dat deelnemers hun doel vaker bereiken en vasthouden over een langere periode als zij hun doelen met implementatie intenties hebben gevormd. De intentie is in deze studie geen peiler van gedrag in tegenstelling tot de subjectieve controle die afwijkend van de theorie een directe voorspeller blijkt te zijn. In de discussie wordt besproken of de effectiviteit van trainingen met deze methode kan worden verhoogd en wat de mogelijke implicaties zijn voor het bedrijfsleven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent246560 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen training is efficiënt als de deelnemer zijn doel plant: De effecten van implementatie intenties op het behalen van persoonlijke doelen in het bedrijfsleven.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsImplementatie intentie, Theory of Planned Behavior, Training
dc.subject.courseuuSociale psychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record