Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEmmerik, P.H.A.M. van
dc.contributor.authorSlaa, P.J.
dc.date.accessioned2017-08-18T17:01:32Z
dc.date.available2017-08-18T17:01:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26901
dc.description.abstractJong muzikaal talent heeft op scholen vaak weinig ruimte om zich te ontwikkelen. Dit gebeurt dan ook regelmatig buiten school in muziekscholen of jong-talentklassen. Concoursen voor jong muzikaal talent bieden deze jongeren onder andere de mogelijkheid om podiumervaring op te doen en hebben dus een functie in de ontwikkelingsketen van het jonge muzikale talent. In deze scriptie wordt ingegaan op de componenten van talent en muzikaal talent, het Nederlandse muziekonderwijs en de rol die concoursen spelen in de huidige muzikale infrastructuur van het muziekonderwijs. Daarnaast wordt de workshopdag beschreven als initiatief om alle deelnemers van het Koninklijk Concertgebouw Concours te benaderen volgens de doelstellingen van het concours: Een dag voor alle deelnemers bestaande uit een introductie door beroepsmusici, een rondleiding door het gebouw en een workshop waarin samen gemusiceerd wordt. De organisatie van het concours heeft na de workshopdag al aangegeven deze dag in het programma te houden, omdat het door velen zeer positief ontvangen werd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1086519
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleJong muzikaal talent: De positie van concoursen voor jong muzikaal talent in het Nederlandse muziekonderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTalent, hoogbegaafdheid, muzikaal talent, muziekonderwijs, concours, talentenjacht, Koninklijk Concertgebouw Concours
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record