Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSieckelinck, S.
dc.contributor.advisorLonden, M. van
dc.contributor.authorHaartsen, F.C.
dc.date.accessioned2017-08-14T17:01:47Z
dc.date.available2017-08-14T17:01:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26841
dc.description.abstractDe uitkomsten van een scheiding tussen ouders op het welzijn van kinderen variëren sterk door verschillende omstandigheden van de scheiding. Met de stelselwijziging in de jeugdhulpverlening is het belangrijker geworden dat professionals met een pedagogische taak, zoals leerkrachten, de signalen van scheidingsproblematiek herkennen en indien nodig, de juiste vervolgstappen nemen. Het onderzoek tracht om de kennis van Veilig Thuis medewerkers over de signalen van scheidingsproblematiek te inventariseren. Doormiddel van half open interviews met dertien professionals van Veilig Thuis is een beschrijving gegeven van de waarneembare signalen die 1) Een indicatie vormen om geen hulpverlening in te zetten, 2) een indicatie vormen voor het inzetten van vrijwillige hulpverlening en 3) een indicatie vormen voor het inzetten van gedwongen hulpverlening. Het resultaat is een overzicht van 53 signalen die professionals met een pedagogische taak kunnen ondersteunen in het herkennen van scheidingsproblematiek
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1200818
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGebroken gezinnen; Door professionals waargenomen signalen van scheidingsproblematiek als indicatie voor hulpverlening
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsScheidingsproblematiek; hulpverlening; professionals, Veilig Thuis; kwalitatief onderzoek; vechtscheiding.
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record