Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, H.
dc.contributor.authorKerlen, L.
dc.date.accessioned2017-08-08T17:01:41Z
dc.date.available2017-08-08T17:01:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26798
dc.description.abstractEen onderzoek naar de invloed van Appropriation kunst op de perceptie van originaliteit. Deze bachelor thesis is het eindproduct van een onderzoek naar de rol van appropriation kunst op de houding ten opzichte van originaliteit. Doordat alles tegenwoordig op sociale media gedeeld wordt en de grenzen meer open zijn dan ooit tevoren is de huidige generatie zich weinig meer bewust van copyright, auteurschap en originaliteit. Zodra iets op het internet verschijnt mag het door iedereen gebruikt worden, is een gangbare gedachte. In dit onderzoek staan kunsttheoretische en filosofische teksten centraal om te onderzoeken hoe appropriation kunst is ontstaan en hoe dit ons denken over originaliteit heeft beïnvloed. Invloeden vanuit de semiotiek en het daaruit voortgekomen structuralisme en poststructuralisme spelen een belangrijke rol. Daarnaast is geanalyseerd hoe appropriation kunst door critici is ontvangen en hoe hun houding ten opzichte van appropriation kunst is veranderd. Tot slot is onderzocht hoe hedendaagse kunstenaars appropriation toepassen en het idee van originaliteit behandelen. De institutionalisering van appropriation kunst speelt hierbij een belangrijke rol.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2675984
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOriginaliteit in een Crtl + C samenleving
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record