Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWaveren Hogervorst, Caroliene van
dc.contributor.authorKlok, Bernhard
dc.contributor.authorBruining, Sietske
dc.contributor.authorGreeff-Terlunen, Judith de
dc.contributor.authorLeede-Kunst, Femke de
dc.date.accessioned2010-05-26T12:16:25Z
dc.date.available2010-05-26T12:16:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2678
dc.description.abstractDoor talloze ICT innovaties is er sinds enkele jaren een nieuwe concurrent ontstaan voor het (krijt)bord: het digitale schoolbord. In dit praktijkgericht onderzoek staat de hoofdvraag centraal of er overeenstemming is tussen enerzijds het gebruik van de digitale schoolborden en anderzijds de beoogde doelstellingen van de scholen en de mogelijkheden die het digitale schoolbord biedt. Daaraan gekoppeld is ook de vraag in hoeverre de docenten de borden gebruiken volgens deze doelen. Dit onderzoek is uitgevoerd op een school in Midden-Nederland waarbij een tweetal verschillende vragenlijsten zijn afgenomen, één onder alle docenten en één onder bètadocenten. Daarnaast is ook de directie geïnterviewd. De belangrijkste conclusie is dat deze school geen specifieke gebruikersdoelen heeft opgesteld en het gebruik daardoor ook niet goed kan evalueren. Het kan voor deze school nuttig zijn om alsnog gebruikersdoelen te formuleren en het gebruik te evalueren om daardoor ook beter inzicht te krijgen in de problemen waar docenten tegen aanlopen die de borden gebruiken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDigitale schoolborden in het voortgezet onderwijs: doelloos!?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDigitale schoolborden
dc.subject.keywordsICT
dc.subject.keywordsschoolborden
dc.subject.keywordsDoelen
dc.subject.courseuuLeraar VHO Biologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record