Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, Hestia
dc.contributor.authorGils, R. van
dc.date.accessioned2017-08-04T17:01:59Z
dc.date.available2017-08-04T17:01:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26729
dc.description.abstractDit onderzoek focust zich op kunst- en cultuurfestivals als betrekkelijk nieuw fenomeen in de kunstwereld. Juist omdat het een relatief nieuw verschijnsel is én de populariteit toeneemt is het van belang ze te positioneren binnen deze kunstwereld. Deze masterscriptie onderzoekt wat kunst-en cultuurfestivals concreet kunnen bijdragen op artistiek gebied (al dan niet in vergelijking met de traditionele cultuurinfrastructuur). De hoofdvraag die centraal staat is dan ook: Wat is de positionering van kunst- en cultuurfestivals in het Nederlandse culturele veld en in hoeverre zijn zij van toegevoegde waarde voor de beeldende kunst?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1586464
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet festival DNA. Over de kansen en belemmeringen van kunst- en cultuurfestivals voor de beeldende kunsten (in de creatieve industrie)
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordskunst, cultuur, festivals, kunst-en cultuurfestival, Oerol, Festival Oerol, TodaysArt, TodaysArt Festival, presentatieplatform, creatieve industrie, kunstenaarschap, autonomiedebat, kunstkritiek, Pascal Gielen
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record