dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Lentz, L. | |
dc.contributor.author | Hoeij Schilthouwer Pompe, L. van | |
dc.date.accessioned | 2017-08-04T17:01:35Z | |
dc.date.available | 2017-08-04T17:01:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26684 | |
dc.description.abstract | Dit paper beschrijft een onderzoek naar het verschil tussen de
waargenomen leesbaarheid van teksten en de werkelijke lees-
baarheid en de relatie daarvan met de leeservaring van de lezer.
In een experimentele opzet met 226 proefpersonen bevestigen
wij een van de twee hypotheses. Het verschil tussen de voor-
spelde en werkelijke leesbaarheid van een tekst blijkt negatief
samen te hangen met de woordenschat van de lezer. Dit on-
derzoek kent enkele generalisatieproblemen, met name op het
gebied van opleidingsniveau. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 101134 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Kunnen wij leesbaarheid voorspellen?
Een experimenteel onderzoek naar de relatie tussen leeservaring en voorspelkracht van syntactisch
gemanipuleerde teksten | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Communicatie- en informatiewetenschappen | |