Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLentz, L.
dc.contributor.authorHoeij Schilthouwer Pompe, L. van
dc.date.accessioned2017-08-04T17:01:35Z
dc.date.available2017-08-04T17:01:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26684
dc.description.abstractDit paper beschrijft een onderzoek naar het verschil tussen de waargenomen leesbaarheid van teksten en de werkelijke lees- baarheid en de relatie daarvan met de leeservaring van de lezer. In een experimentele opzet met 226 proefpersonen bevestigen wij een van de twee hypotheses. Het verschil tussen de voor- spelde en werkelijke leesbaarheid van een tekst blijkt negatief samen te hangen met de woordenschat van de lezer. Dit on- derzoek kent enkele generalisatieproblemen, met name op het gebied van opleidingsniveau.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent101134
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKunnen wij leesbaarheid voorspellen? Een experimenteel onderzoek naar de relatie tussen leeservaring en voorspelkracht van syntactisch gemanipuleerde teksten
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record