Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNell, M.L.
dc.contributor.authorVreede, A.G. de
dc.date.accessioned2017-08-03T17:02:21Z
dc.date.available2017-08-03T17:02:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26617
dc.description.abstractSteeds meer scholen gaan digitale apparaten inzetten in de lessen, met de verwachting dat leerlingen het leren en lezen vanwege hun affiniteit met digitale apparaten aantrekkelijker gaan vinden. De vraag is wat voor invloed het gebruik van een bepaald leesmedium heeft op de ervaring en de kwaliteit van het lezen. In deze scriptie wordt onderzocht wat het effect is van het lezen van de tablet op de waardering voor de tablet en voor papier. Verder wordt onderzocht wat voor invloed de tablet heeft op de mate waarin een lezer betrokken is bij de tekst (immersie). Daarnaast wordt door middel van een toets onderzocht in hoeverre het tekstbegrip wordt beïnvloed door het medium waarvan de leerlingen lezen (papier vs. tablet). Deze drie aspecten worden gekoppeld aan de ervaring die de leerling al heeft met lezen op de tablet.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent960322
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe tablet: ideaal voor op school? Een empirisch onderzoek naar het effect van het leesmedium op waardering voor, immersie in en tekstbegrip van informatieve teksten
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuNeerlandistiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record