Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVan Rijn, I.
dc.contributor.authorSlok, J.H.
dc.date.accessioned2017-08-02T17:02:05Z
dc.date.available2017-08-02T17:02:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26521
dc.description.abstractSinds 1954 bestaat er in Nederland een stichting genaamd Prof. dr. G. van der Leeuw-stichting. Deze stichting is opgericht als ontmoetingscentrum voor kunst en de kerk. Vandaag de dag is zij nog steeds actief, ondanks maatschappelijke veranderingen. Vooral begin jaren negentig hebben ze hun stempel gedrukt op het maatschappelijk debat en het kunstdiscours met een groot aantal projecten. De hoofdvraag die beantwoord zal worden in deze thesis is dan ook: wat wilde de Prof. dr. G. van der Leeuw-stichting uitdragen door de projecten die zij initieerde en hoe positioneerde zij zich daarmee binnen de maatschappij en het kunstdiscours in de jaren 90? De projecten uit de jaren 90 werden ook wel als ‘boegbeeld’ benoemd en gaven de stichting meer naamsbekendheid. Door twee projecten te onderzoeken kan iets worden gezegd over wat de stichting wil uitdragen en hoe zij zich binnen de maatschappij plaatst. De twee projecten moeten daarin wel representatief zijn en dus grootschalig, maar ook divers in uitvoering. De twee projecten die binnen deze omschrijving passen zijn Opstanding (1992) en Abri (1992-2007).
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1335373
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKUNST EN RELIGIE. De Prof. dr. G. Van der Leeuw-stichting in de jaren negentig.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsProf. dr. G. Van der Leeuw-stichting, kunst, religie, christelijke kunst
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record