Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNiessen, Niels
dc.contributor.authorPeters, F.F.
dc.date.accessioned2017-08-02T17:01:52Z
dc.date.available2017-08-02T17:01:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26504
dc.description.abstractDit onderzoek analyseert hoe het kookprogramma BROTHERS GREEN: EATS! binnen de brand identity van MTV Nederland past, omdat een kookprogramma op het eerste gezicht niet bij MTV lijkt te passen. Het onderzoek bestaat uit een combinatie van een tekstuele en een discursieve analyse, met de nadruk op het tekstuele deel. Om dit onderzoek uit te voeren zijn de theorieën met betrekking tot televisiegenres van onder andere Glen Creeber, Nick Lacey en Jason Mittell gebruikt. In het onderzoek is BROTHERS GREEN: EATS! vergeleken met het traditionele food television om een beeld te krijgen van hoe het programma zich verhoudt tot het genre van kookprogramma’s. Voor het in kaart brengen van de brand identity van MTV Nederland gebruikt dit onderzoek de theorie en methodologie van Catherine Johnson over channel branding. De brand identity van MTV is in twee delen geanalyseerd: de programmering en de interstitials. De analyses van het programma en de brand identity van MTV komen samen in de discursieve analyse, waarmee een uiteindelijk een antwoord op de hoofdvraag gevormd wordt. Uit het onderzoek blijkt dat, hoewel BROTHERS GREEN: EATS! als kookprogramma opmerkelijk lijkt binnen de programmering van MTV, de brand identity van MTV en het kookprogramma naadloos op elkaar aansluiten. Dit is vooral vanwege de stilistische kenmerken en de speelse aanpak van de Brothers Green, die tevens terug te zien zijn bij MTV.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1340070
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeren koken kan nu zelfs via MTV: Een onderzoek naar hoe het kookprogramma Brothers Green: EATS! binnen de brand identity van MTV past.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGenre theorie, food television, brand identity, MTV
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record