Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKamp, M.
dc.contributor.authorPennings, K.P.H.
dc.date.accessioned2017-06-06T17:29:26Z
dc.date.available2017-06-06T17:29:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25900
dc.description.abstractCounterculture en musicals zijn veel onderzocht door muziekwetenschapacademici. Er is nog geen verband gelegd tussen de filmmusical Hair (1979) en de counterculture uit de jaren '60. Terwijl het verhaal van de musical en de counterculture zich beide in de jaren '60 van de twintigste eeuw afspelen. Dit onderzoek zal aan de hand van de term 'fairy tale-musical' (Altman) onderzoeken hoe Hair wel of niet een fairy tale musical kan zijn in combinatie met protesten en controversiële onderwerpen uit de counterculture. Theorieën uit eerder onderzoek naar musicals aan de ene kant (Altman, Knapp en Wollman) en counterculture (Bennett, Kramer, en Weiner en Stillman) aan de andere kant zullen de basis vormen voor dit onderzoek. Het verhaal, de beelden en nummers uit Hair zullen geanalyseerd worden om tot een conclusie te komen of de fairy tale-musical en de counterculture samen gaan in Hair.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent5973634
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleHair als sprookje en vietnamprotest? Tegenstelling tussen de fairy tale-musical en de counterculture.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHair, musical, fairy tale musical, counter culture, jaren zestig, rock, seks als strijd, seks als seks, seks als avontuur, broadway, off-broadway, off-off-broadway
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record