Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPafort-Overduin, C.
dc.contributor.authorBouter, L.
dc.date.accessioned2017-05-06T17:09:30Z
dc.date.available2017-05-06T17:09:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25818
dc.description.abstractIn dit onderzoek staat de volgende hoofdvraag centraal: Hoe geven uitingen over de serie ESCOBAR, EL PATRÓN DEL MAL vorm aan het subgenre narconovela als culturele categorie? Het onderzoek is gedaan door gebruik te maken van de benadering van Jason Mittell. Mittell stelt dat genres als culturele categorie benaderd moeten worden. Culturele contexten, de industrie en het publiek construeren genres die zowel vloeibaar (continue veranderlijk) als samenhangend kunnen zijn. Mittell hanteert ‘discursieve clusters’, waarbij definities, interpretaties en evaluaties elkaar ontmoeten om een genre te definiëren. Om een genreanalyse van ESCOBAR, EL PATRÓN DEL MAL uit te kunnen voeren is er in dit onderzoek gebruik gemaakt van drie categorieën, die in lijn zijn met de theorie van Mittell: uitingen van het publiek, uitingen van de industie en uitingen van critici en journalisten in de pers. Per categorie zijn drie artikelen bestudeerd en geanalyseerd, door het identificeren van definities, interpretaties en evaluaties. Tezamen geven deze analyses een beter begrip van het genre narconovela.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1750809
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleCulturele analyse van het genre narconovela aan de hand van de serie ESCOBAR, EL PATRÓN DEL MAL.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsgenreanalyse, narconovela, Mittell, escobar, culturele analyse
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record