Genrificatie: De problematiek van het taxonomisch indelen van populaire muziek anno 2015.
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wennekes, E.G.J. | |
dc.contributor.author | Sluijk, R.L. | |
dc.date.accessioned | 2015-09-22T17:01:04Z | |
dc.date.available | 2015-09-22T17:01:04Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25811 | |
dc.description.abstract | De manier waarop populaire muziek in genres ingedeeld wordt is veranderlijk door de tijd heen. Dit uit zich tegenwoordig in de vele soorten (sub)genres die ontstaan. Deze verveelvoudiging van het aantal bestaande muziekgenres wordt 'genrificatie' genoemd en in deze scriptie toon ik aan hoe dit principe zich door de tijd heen heeft gemanifesteerd, culminerend in een algeheel verval van genre in huidige digitale media. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 779926 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Genrificatie: De problematiek van het taxonomisch indelen van populaire muziek anno 2015. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | muziek, muziekwetenschap, genre, genres, indeling, taxonomie, genrificatie, muziekgenre, populaire muziek, genre-etiket, last.fm, Spotify, AllMusic, MoodLogic | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap |