Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSurma, H.B.
dc.contributor.authorWijnen, L.M. van
dc.date.accessioned2015-09-22T17:00:50Z
dc.date.available2015-09-22T17:00:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25600
dc.description.abstractVandaag de dag kunnen we kijken wat we willen, wanneer we dat willen, op bijna elk apparaat met een scherm. Ook Netflix biedt al deze mogelijkheden aan haar gebruiker. In deze scriptie wordt Netflix geanalyseerd aan de hand van de vraag: Op welke manier daagt Netflix bestaande noties van flow en liveness uit? Er wordt onderzocht of flow en liveness nog steeds kunnen helpen om veranderde televisiepraktijken te begrijpen en te analyseren of dat er misschien andere concepten geschikter zijn. Het onderzoek is opgedeeld in drie deelonderwerpen: presentatie van de content, de mobiliteit en de socialemediastrategieën van Netflix. Bij al deze deelonderwerpen is gekeken naar het samenspel van technologieën en protocollen via de interfaces. Uit de conclusie blijkt dat bij specifieke aspecten van Netflix nog steeds sprake is van flow en liveness, al worden deze op sommige punten wel uitgedaagd. Zo komt ook naar voren dat Netflix personalisatie en controle stimuleert. Zowel flow en liveness als personalisatie en controle komen bij bepaalde aspecten van Netflix in combinatie met elkaar voor. Het is voor vervolgonderzoek daarom interessant te onderzoeken wat de nieuwe dominante ontologieën en ideologieën zijn van de huidige entertainmentmedia.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1795804
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFlow en liveness in het Netflixtijdperk
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNetflix,flow,liveness,personalisatie,controle
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record