Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBroersen, J.M.
dc.contributor.authorPierrot, P.J.
dc.date.accessioned2017-03-06T18:03:21Z
dc.date.available2017-03-06T18:03:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25575
dc.description.abstractIn deze tekst onderzoek ik of een computerprogramma in staat is melodie en te componeren die door mensen als creatief gezien kunnen worden. Ik zal een suggestie doen voor een uitbreiding van het programma van Mozer en Soukup uit 1991, CONCERT. CONCERT onderscheidt zich van andere programma's door middel van een psychologisch gegronde representatie van toonhoogte, die perceptuele gelijkenissen tussen verschillende noten waarborgt. Echter, de melodie en die CONCERT componeert missen globale structuur en thematische coherentie. Ik zal beargumenten waarom het systeem van Mozer en Soukup niet in staat is tot het componeren van creatieve melodie en en ik zal een modi?catie van het systeem beschrijven die voor dit doeleinde potentie heeft.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent444389
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleJ.S. Bach vs. HAL9000: Strijd tussen de Componisten // De potentie van neurale netwerken voor het componeren van creatieve melodieën
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsKunstmatige Intelligentie; Algoritmische Compositie; Computationele Creativiteit; RNN's
dc.subject.courseuuKunstmatige Intelligentie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record