Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Vught, J.F.
dc.contributor.authorIedema, L.
dc.date.accessioned2017-03-02T18:03:55Z
dc.date.available2017-03-02T18:03:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25536
dc.description.abstractPokémon Go (Niantic, 2016, Mobiel) is een internationaal succes. Dit gaat echter gepaard met berichten van kerken en monumenten die te maken hebben met overlast door spelers. Dit onderzoek stelt dat het interface van Pokémon Go spelers aanstuurt tot het herinterpreteren van kerken als publieke ruimtes. Dit doet het interface door middel van het mediëren van de interactie tussen speler en systeem, het representeren van urban spaces als hun tegenhanger op een partijdige, gelimiteerde map van een fictionele wereld, en door middel van het interageren met de fysieke wereld. Dit onderzoek redeneert tevens dat de speelse connotaties, die de speler vanwege het aansturen van het interface geeft aan kerkgebouwen, daadwerkelijk niet erg verschillend zijn van de speelse eigenschappen van religieuze rituelen die verricht worden in de kerken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent7175127
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleDe Pokémon Go Kerken: Een Nieuwe Betekenis
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMagic circle, psychologic bubble, arena, pervasive game, urban spaces, playful spaces, interface, sensational form
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record