Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSpierings, B.
dc.contributor.authorBreukelman, J.G.
dc.date.accessioned2017-02-14T18:20:36Z
dc.date.available2017-02-14T18:20:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25383
dc.description.abstractHet doel van deze thesis is inzicht geven in de online activiteiten van collectieven en hoe zij worden ontvangen door consumenten. De volgende hoofdvraag is hierbij opgesteld: Wat is (in potentie) de invloed van de online aanwezigheid van collectieven op het gedrag en de beleving van consumenten in winkelgebieden? Uit het onderzoek is als eerste naar voren gekomen dat veel consumenten niet bekend zijn met de online kanalen van de collectieven of er weinig gebruik van maken. De indruk van deze online kanalen bleek onder de respondenten wisselend. Aan de ene kant lijken de respondenten wel behoefte aan te hebben aan online kanalen over hun winkelgebied om aan informatie te komen, maar aan de andere kant is ook aangegeven dat ze denken alles al te weten wat er in hun winkelgebied speelt en de kanalen dus niet nodig te hebben. Gerelateerd hier aan is het nog vele gebruik van traditionele kanalen als huis-aan-huisbladen. Deze worden vaak nog gebruikt om op de hoogte te blijven of om te weten wanneer er activiteiten zijn. Dit is dan ook een middel voor collectieven om rekening mee te houden. Via deze traditionele kanalen zou er meer promotie voor het bestaan van de online kanalen gemaakt kunnen worden om ook consumenten te trekken die minder gefocust zijn op internet. Het is dan ook belangrijk voor collectieven om iets te bieden waardoor het voor consumenten interessant is om de online kanalen te gebruiken. Voor consumenten zit dan vooral de toegevoegde waarde in nieuwe informatie. Dit kan zijn nieuws over het winkelgebied, om op de hoogte te blijven bij wat er speelt in het winkelgebied. Maar ook het aanbieden van acties en kortingen wordt door consumenten hoog gewaardeerd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1929284
dc.format.extent1637178
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleCollectieven online: gebruik en beleving van collectieven in winkelgebieden.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscollectieven, winkelgebieden, beleving, consumenten, online, sociale media
dc.subject.courseuuUrban Geography


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record