Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLentz, L.R.
dc.contributor.authorJensema, L.
dc.date.accessioned2017-02-11T18:03:24Z
dc.date.available2017-02-11T18:03:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25375
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt de toegevoegde waarde onderzocht van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren op de keuze van jongeren voor verzekeraars en op de begrijpelijkheid van de communicatie-uitingen van verzekeraars. Uit de resultaten blijkt dat de meeste jongeren het keurmerk niet kennen. Daarnaast hebben jongeren niet vaker een voorkeur voor een verzekering met keurmerk. Wel geven jongeren zelf aan het keurmerk belangrijk te vinden en eerder te kiezen voor een verzekeraar met keurmerk. De communicatie-uitingen zijn geanalyseerd met behulp van T-Scan. Hieruit blijkt dat brochures, polisvoorwaarden en webteksten van verzekeraars met keurmerk niet begrijpelijker zijn dan van verzekeraars zonder keurmerk. De aanbeveling voor het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is om de bekendheid van het keurmerk onder consumenten te verhogen en om de standaard voor begrijpelijke communicatie te verhogen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1683963
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe toegevoegde waarde van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordskeurmerken, Keurmerk Klantgericht Verzekeren, T-Scan, begrijpelijkheid, brochures, webteksten, polisvoorwaarden, betrouwbaarheid, vertrouwen, aankoopintentie, communicatie
dc.subject.courseuuCommunicatie en Organisatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record