Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOverman, S.P.
dc.contributor.authorHeijboer, R.A.
dc.date.accessioned2017-01-27T20:27:42Z
dc.date.available2017-01-27T20:27:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25166
dc.description.abstractSinds de decentralisatie van het sociale domein op 1 januari 2015 zijn gemeenten verantwoordelijk voor de vormgeving van het sociale domein. Op welke manier gemeenten deze taken vormgeven in samenwerking met zorgaanbieders en cliënten is per gemeente verschillend. Grofweg zijn er vijf modellen van opdrachtgeverschap te vinden bij de Nederlandse gemeenten. In dit onderzoek zijn deze vijf modellen geëvalueerd vanuit het perspectief van de cliënt. Hierbij is gekeken naar de visie van de gemeenten aan de ene kant en de cliënten zelf aan de andere kant. Uit het onderzoek bleek dat de stem van de cliënt door de decentralisatie niet veel groter is geworden, hoewel dit wel een doel van de decentralisatie was. Uit het onderzoek zijn hiervoor enkele verklarende factoren naar voren gekomen. Daarnaast worden in dit onderzoek succesfactoren en aanvullende tips genoemd om de cliënt meer en beter te horen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2881988
dc.format.extent2881988
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHoor! De cliënt! De stem van de cliënt in de verschillende modellen van opdrachtgeverschap: een evaluatie.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsOpdrachtgeverschap, modellen van opdrachtgeverschap, cliënten, gemeenten, Wmo, Wmo 2015, Sociaal domein, decentralisatie, evaluatie decentralisatie, stem, meningsuiting.
dc.subject.courseuuBestuur en beleid


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record