Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan der Velde, Mandy
dc.contributor.authorKok, D.M.
dc.date.accessioned2017-01-27T20:27:36Z
dc.date.available2017-01-27T20:27:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25150
dc.description.abstractIn dit onderzoek is er gekeken naar welke leiderschapsstijl mensen afkomstig uit generatie Y prefereren; een masculiene, een feminiene, een androgyne of een ongedifferentieerde leiderschapsstijl. Het doel van dit onderzoek was om een beter inzicht te krijgen in welke leiderschapsstijl mensen afkomstig uit generatie Y prefereren, waarbij onderzocht is of geslacht, persoonlijkheidskenmerken, emotionele intelligentie, autonomie op werk en zingeving van werk de gewenste leiderschapsstijl beïnvloeden. Op een kwantitatieve manier is de onderzoeksvraag getoetst met behulp van een online vragenlijst. Uit de resultaten kwam naar voren dat er in het algemeen geconcludeerd kan worden dat leden afkomstig uit generatie Y niet uitgesproken één van de vier leiderschapsstijlen prefereren. De masculiene, feminiene, androgyne en ongedifferentieerde leiderschapsstijl werden allemaal even vaak geprefereerd. Daarnaast kwam in dit onderzoek naar voren dat extraversie, emotionele intelligentie en autonomie op werk significant samenhangen met de gewenste leiderschapsstijl. Geslacht, vriendelijkheid en zingeving van werk bleken in dit onderzoek niet significant samen te hangen met de gewenste leiderschapsstijl van leden afkomstig uit generatie Y.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent108161
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleDe gewenste leiderschapsstijl van mensen afkomstig uit generatie Y
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLeiderschapsstijl, generatie Y, individuele kenmerken, werkgerelateerde kenmerken
dc.subject.courseuuStrategisch human resource management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record