dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wilts, Arnold | |
dc.contributor.author | Cornelissen, F.I. | |
dc.date.accessioned | 2017-01-27T20:27:21Z | |
dc.date.available | 2017-01-27T20:27:21Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25114 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek richt zich op de betekenisgeving van docenten van een onderwijsinstelling ten aanzien van een beleidsmaatregel die in 2014 is ingevoerd en vanwege onvrede bij de docenten uiteindelijk is teruggetrokken. Deze maatregel hield in dat de hoorcolleges van alle grote eerste- en tweedejaarsvakken zouden worden opgenomen, tenzij de betreffende docent een bezwaarprocedure zou starten. Onderzocht is wat de inhoudelijke overwegingen van de docenten zijn bij het wel of niet laten opnemen van hoorcolleges, hoe de docenten betekenis geven aan de beleidsmaatregel, welke actoren in- en uitgesloten worden bij dat proces en binnen welke context de betekenisgeving van de docenten geplaatst kan worden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1302714 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Autonomie vs. bureaucratie: Betekenisgeving van docenten binnen een universiteit als professionele bureaucratie | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | sensemaking, betekenisgeving, betekeniswolken, petrischaaltjes, universiteit, autonomie, organisatieverandering, hoorcolleges, webcolleges | |
dc.subject.courseuu | Communicatie, beleid en management | |