Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWilts, Arnold
dc.contributor.authorCornelissen, F.I.
dc.date.accessioned2017-01-27T20:27:21Z
dc.date.available2017-01-27T20:27:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25114
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op de betekenisgeving van docenten van een onderwijsinstelling ten aanzien van een beleidsmaatregel die in 2014 is ingevoerd en vanwege onvrede bij de docenten uiteindelijk is teruggetrokken. Deze maatregel hield in dat de hoorcolleges van alle grote eerste- en tweedejaarsvakken zouden worden opgenomen, tenzij de betreffende docent een bezwaarprocedure zou starten. Onderzocht is wat de inhoudelijke overwegingen van de docenten zijn bij het wel of niet laten opnemen van hoorcolleges, hoe de docenten betekenis geven aan de beleidsmaatregel, welke actoren in- en uitgesloten worden bij dat proces en binnen welke context de betekenisgeving van de docenten geplaatst kan worden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1302714
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAutonomie vs. bureaucratie: Betekenisgeving van docenten binnen een universiteit als professionele bureaucratie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordssensemaking, betekenisgeving, betekeniswolken, petrischaaltjes, universiteit, autonomie, organisatieverandering, hoorcolleges, webcolleges
dc.subject.courseuuCommunicatie, beleid en management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record