dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Leeuw, J.S. de | |
dc.contributor.author | Burgt, E.J. van de | |
dc.date.accessioned | 2016-12-06T18:00:40Z | |
dc.date.available | 2016-12-06T18:00:40Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24922 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek is onderzocht hoe het hedendaagse China wordt gerepresenteerd vanuit het perspectief van 'otherness' in de reisserie Langs de oevers van de Yangtze. Binnen de casus van dit onderzoek is de manier waarop de presentator en de cinematografie bijdragen aan de representatie van China nauwkeurig bestudeerd. In de serie vervult presentator Ruben Terlou drie rollen: die van interviewer, commentator en fotograaf. Deze rollen zijn aan de hand van drie verschillende 'modes' zoals opgesteld door Bill Nichols (de participatory, performative en reflexive mode) geanalyseerd.
Naast de rol van de presentator is ook de cinematografie bestudeerd. Hierbinnen ligt de focus op de plaatsing en beweging van de camera. Nadat zowel de cinematografie als de rollen van de presentator besproken zijn, zijn deze twee aan elkaar gekoppeld. Er is gekeken in hoeverre de cinematografie de rol van de presentator versterkt of juist tegenspreekt en wat de gevolgen zijn voor 'otherness'. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 2263211 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Representatie van de Ander | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Representatie, otherness, de presentator als mediator | |
dc.subject.courseuu | Film- en Televisiewetenschap | |