Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLonden-Barentsen, M. van
dc.contributor.advisorTuijl, C. van
dc.contributor.authorHegeman, M.
dc.date.accessioned2015-09-04T17:00:58Z
dc.date.available2015-09-04T17:00:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24889
dc.description.abstractDoelstelling: In dit onderzoek is er gekeken naar het effect van Zippy’s Vrienden op sociaal emotionele vaardigheden, gedragsproblemen en academische prestaties. Methode: 1177 kinderen van 29 scholen namen deel aan deze studie. De analyses zijn gebaseerd op een experimenteel design met drie verschillende metingen. Interviews zijn afgenomen bij kinderen en aanvullend hebben leerkrachten en ouders vragenlijsten ingevuld. De data zijn geanalyseerd met behulp van multi-level analyses in ‘Stata’. Resultaten: De kinderen in de experimentele conditie gingen vooruit in emotieherkenning en adaptieve vaardigheden. Ouders zagen ook een verbetering in sociaal emotionele vaardigheden en een afname in externaliserend probleemgedrag. Leerkrachtrapportages lieten geen significante verschillen zien. Er werden geen effecten gevonden van Zippy’s Vrienden op academische prestaties.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent615653
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEffecten van Zippy’s Vrienden in Nederland: Een schoolprogramma ter bevordering van psychische gezondheid
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsZippy’s Vrienden; RCT; sociaal emotionele vaardigheden; coping; probleemgedrag; academische prestaties
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record