Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHenrichs, H.
dc.contributor.authorPatelski, P.
dc.date.accessioned2015-09-21T17:01:17Z
dc.date.available2015-09-21T17:01:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24600
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt aandacht besteed aan het gebruik van interactieve technologie, en in het bijzonder het gebruik van augmented reality, in historische musea. Er wordt onderzocht of de moderne technologie zoals augmented reality een participatory historical culture kan bewerkstelligen. Publiekshistorii willen een dialoog aangaan tussen de academie en het publiek. Ze denken na over een historische cultuur die niet alleen gebaseerd is op de academische geschiedschrijving, maar ook op de informatie die het publiek uit grootmoeders verhalen en de eigen ervaringen put. Na het analyseren van diverse voorbeelden in historische musea die augmented reality hebben toegepast, blijkt dat de toepassing weinig ruimte laat voor het publiek om zelf hun verhaal en ervaringen te delen met het museum, waardoor er geen sprake is van een dialoog tussen de academie en het publiek en er daardoor niet volledig sprake is van een participatory historical culture.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent982182
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe historie zien, beleven en delen. Augmented reality als interactieve technologie in historische musea voor het eventueel bewerkstelligen van een participatory historical culture
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAugmented reality, participatory historical culture, historische musea, publieksgeschiedenis, unofficial knowledge, beleving, participatie, dialoog
dc.subject.courseuuCultuurgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record