Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSmit, M.J.
dc.contributor.authorSheikh, F.T.
dc.date.accessioned2016-10-06T17:01:03Z
dc.date.available2016-10-06T17:01:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24575
dc.description.abstractIedere Nederlander komt wel eens in een fysieke winkel of gaat ‘winkelen’, hoe aanlokkelijk de online wereld soms ook is. Volgens het CBS (2016) was ‘slechts’ 19% van de totale bestedingen in 2015 een online besteding. Dit betekent dat ruim 80% van alle bestedingen in 2015 offline werd gedaan. Wat veroorzaakt nou het succes van die ene kledingwinkel en het falen van de andere? Zowel de Rabobank als beleidsmakers en ook ondernemers proberen winkels in steden in Nederland succesvol te laten zijn. Tot op heden werd dit geprobeerd zonder enige wetenschappelijke onderbouwing of inzicht in daadwerkelijke bestedingen van consumenten. Bijzonder is dat ik middels dit onderzoek aantoon welke factoren daadwerkelijk invloed uitoefenen op de bestedingen die u en ik als consumenten doen. Dit is mogelijk omdat ik toegang heb gekregen tot het koopstromenonderzoek van klanten van de Rabobank. Hiermee wordt inzichtelijk gemaakt waar welke bestedingen daadwerkelijk worden gedaan en worden er statistische verbanden aangetoond die verklaren welke factoren van invloed zijn op onze bestedingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4658402
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen onderzoek naar de beïnvloeding van detailhandelbestedingen in Nederland.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordseconomie, geografie, detailhandel, consumenten, online, steden, bestedingen, koopstromen,
dc.subject.courseuuEconomische geografie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record