Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBroek, dr. Egon L. van den
dc.contributor.authorLandman, T.A.
dc.date.accessioned2016-09-21T17:01:07Z
dc.date.available2016-09-21T17:01:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24437
dc.description.abstractSteeds meer organisaties implementeren een Enterprise Social Network (ESN). Dit wordt vaak gedaan zonder deze in de huidige (kennis)strategie in te passen. Hierdoor profiteren zij niet van alle mogelijkheden die een dergelijk netwerk kan bieden. Om te onderzoeken hoe organisaties op een goede manier een dergelijk netwerk kunnen implementeren is een literatuurstudie uitgevoerd. Tevens zijn interviews afgenomen met vier verschillende organisaties die van plan zijn een ESN te implementeren of dit al hebben gedaan. De bevindingen uit de literatuur en de interviews zijn vervolgens geanalyseerd en samengevoegd. Uit deze informatie is een stappenplan ontwikkeld. Dit stappenplan bestaat uit zes stappen: Strategie bepalen, Codificatie of personalisatie, Waarde geven aan kennis, Participatie, Waarde halen uit een ESN, Evaluatie van een ESN. Tot slot is er om feedback gevraagd welke gebruikt kan worden om het stappenplan te verbeteren. Het stappenplan stelt organisaties in staat beter gebruik maken van de mogelijkheden die een ESN biedt. Tevens kunnen zij een strategisch voordeel behalen door de stappen te volgen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1246227
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEnterprise Social Networks: een stappenplan voor implementatie
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuInformatiekunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record