Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPafort-Overduin, Pr. C.
dc.contributor.authorKoopman, R.L.M.
dc.date.accessioned2016-09-20T17:00:31Z
dc.date.available2016-09-20T17:00:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24359
dc.description.abstractMet dit onderzoek wordt geanalyseerd in welke mate de Intensified Continuity van David Bordwell is terug te zien in een hedendaagse film met een ogenschijnlijk innovatief karakter. Hiervoor is gekozen voor de actiefilm HARDCORE HENRY (2015): een film die in zijn geheel is opgenomen vanuit een first person perspective en daarmee tevens de éérste POV-actiefilm. De gehele film beleef je als kijker dus vanuit het oogpunt van hoofdpersonage Henry: de kijker is als het ware Henry. Aan de hand van Bordwells Intensified Continuity Theory is geprobeerd bloot te leggen welke consequenties de POV-camerahantering heeft gehad voor de narratieve structuur en de formele stijlkenmerken van HARDCORE HENRY.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent773103
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Innoverende POV-Camerahantering in Hardcore Henry (2015)
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHardcore Henry, first person perspective, Intensified Continuity, neoformalistische filmanalyse, akte-vierdeling, Cinemetrics
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record