dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Pafort-Overduin, Pr. C. | |
dc.contributor.author | Koopman, R.L.M. | |
dc.date.accessioned | 2016-09-20T17:00:31Z | |
dc.date.available | 2016-09-20T17:00:31Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24359 | |
dc.description.abstract | Met dit onderzoek wordt geanalyseerd in welke mate de Intensified Continuity van David Bordwell is terug te zien in een hedendaagse film met een ogenschijnlijk innovatief karakter. Hiervoor is gekozen voor de actiefilm HARDCORE HENRY (2015): een film die in zijn geheel is opgenomen vanuit een first person perspective en daarmee tevens de éérste POV-actiefilm. De gehele film beleef je als kijker dus vanuit het oogpunt van hoofdpersonage Henry: de kijker is als het ware Henry.
Aan de hand van Bordwells Intensified Continuity Theory is geprobeerd bloot te leggen welke consequenties de POV-camerahantering heeft gehad voor de narratieve structuur en de formele stijlkenmerken van HARDCORE HENRY. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 773103 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De Innoverende POV-Camerahantering in Hardcore Henry (2015) | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Hardcore Henry, first person perspective, Intensified Continuity, neoformalistische filmanalyse, akte-vierdeling, Cinemetrics | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies | |