Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBehrisch, L.
dc.contributor.advisorBoele, A.
dc.contributor.authorBoon, L.
dc.date.accessioned2016-09-06T17:00:48Z
dc.date.available2016-09-06T17:00:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24144
dc.description.abstractDe identiteit van de universiteit is in de afgelopen decennia behoorlijk veranderd. De universiteit als onderneming vertoont weinig gelijkenissen met het oude Bildungsideaal van Humboldt. Het belang van maatschappelijke relevante kennis speelt een hoofdrol in het hedendaagse universitaire bestel, met het bedrijfsdenken als grondslag. In dit onderzoek is de ontwikkeling van het bedrijfsdenken, met betrekking tot de invloed van lange termijn processen en korte termijn gebeurtenissen, in de Nederlandse universitaire wereld geanalyseerd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent445568
dc.format.extent60813
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleDe universiteit als onderneming
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsUniversiteit, universiteitsgeschiedenis, onderneming, bedrijsdenken, valorisatie
dc.subject.courseuuPolitiek en maatschappij in historisch perspectief


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record