dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Minnaert, Toine | |
dc.contributor.author | Kemp, L.Y.M. | |
dc.date.accessioned | 2016-09-06T17:00:44Z | |
dc.date.available | 2016-09-06T17:00:44Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24135 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek wordt vanuit wetenschappelijke theorieën over internationalisering en het raamwerk van de veldtheorie van Bourdieu en de Actor-Netwerk Theorie gekeken naar de internationalisering van theatergezelschappen binnen het nationaal georiënteerde basisinfrastructuurbestel in de cultuurnotaperioden 2009-2012 en 2013-2016. Toneelgroep Amsterdam blijkt hierin verruit de koploper te zijn, waardoor een nadere case-study naar dit gezelschap gewenst is. Er wordt getracht om in kaart te brengen of en hoe het mogelijk is om een nationale instelling van internationaal belang te zijn. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1180941 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Internationaal succes en/of van nationaal belang. Een onderzoek naar de internationalisering van theatergezelschappen binnen de nationale basisinfrastructuur. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Basisinfrastructuur, BIS, internationalisering, Toneelgroep Amsterdam | |
dc.subject.courseuu | Kunstbeleid en -management | |