dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wennekes, E.G.J. | |
dc.contributor.author | Mulder, B.M. | |
dc.date.accessioned | 2016-09-05T17:00:43Z | |
dc.date.available | 2016-09-05T17:00:43Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24091 | |
dc.description.abstract | Hoe ontwikkelt elektronische dansmuziek?
Deze vraag staat centraal in dit onderzoek naar de Rotterdamse club Parkzicht (1989-1996).
Vanuit uniek historisch bronmateriaal (37 Parkzicht mixtapes uit 1991-1992) wordt met behulp van Latour's ANT-methodiek een Parkzicht-gemeenschap gereconstrueerd, (muzikaal) geanalyseerd en ondervraagd via een enquête. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 32288302 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Less is more: een transformatie van de Rotterdamse housemuziek in 1991 en 1992 | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | housemuziek, EDM, Rotterdam, Parkzicht, mixtapes, metadata, subcultureel kapitaal, ANT | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |