Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKerssens, N.
dc.contributor.advisorde Vries, I. O.
dc.contributor.authorNauta, F.
dc.date.accessioned2016-09-05T17:00:37Z
dc.date.available2016-09-05T17:00:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24083
dc.description.abstractSamenvatting Dit onderzoek gaat in op de belangrijk rol die de concepten trust en reputation vervullen binnen een online context. De casus voor dit onderzoek betreft het platform Airbnb. De rol die trust en reputation vervullen op dit platform, is dermate groot omdat gebruikers van het platform zowel online als offline met elkaar in contact komen te staan. Het onderzoek bespreekt eerdere publicaties over trust en reputation en bepleit een andere benadering van de problematisering van de concepten; een analyse van de affordances van het platform. Op het platform Airbnb zijn het namelijk niet alleen de gebruikers maar ook de gebruikersmogelijkheden die vormgeven aan trust en reputation. De uiteindelijke conclusie van dit onderzoek luidt dat de affordances de gebruikers van het platform sturen in hoe zij trust moeten interpreteren en hoe zij een goede reputation moeten genereren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent62716
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleAirbnb: Ontworpen voor Trust Hoe affordances vormgeven aan trust en reputation op het platform Airbnb
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record