Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJansen, Dr. F.
dc.contributor.authorWiebenga, C.M.
dc.date.accessioned2016-09-05T17:00:29Z
dc.date.available2016-09-05T17:00:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24068
dc.description.abstractKorte teksten, direct taalgebruik; het lijkt steeds kenmerkender voor online direct mail. In dit onderzoek wordt onderzocht of de plaats van de transactionele propositie, de zin waarin de transactie duidelijk wordt, eerder verschijnt in e-direct mail uit 2015 ten opzichte van 2005 en 2006. Vervolgens wordt onderzocht wat de invloed is van de mate van directheid van e-direct mail op de wijdlopigheid ervan. Deze relatie wordt tevens onderzocht door middel van een culturele vergelijking tussen e-direct mail uit Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Nederlandse e-direct mails blijken in het afgelopen decennium minder wijdlopig en minder direct in taalgebruik te zijn geworden, gelet op de bodytekst. Wel blijken ze directer te zijn geworden in het gebied daarbuiten. Engelse e-direct mails blijken minder wijdlopig te zijn dan Nederlandse en daarnaast een minder grote directheid in structuur te kennen. Het taalgebruik is er echter juist directer.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent736893
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDirectheid in Nederlandse en Engelse e-direct mail
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordse-direct mail, EDM, direct taalgebruik, wijdlopigheid, tekststructuur, beleefdheidsstrategieën, persuasieve communicatie
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record