Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLeurs, R. H.
dc.contributor.authorHeesbeen, A.E.S. van
dc.date.accessioned2016-09-05T17:00:28Z
dc.date.available2016-09-05T17:00:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24066
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt geanalyseerd op welke manier ‘de’ Nederlandse culturele identiteit wordt gerepresenteerd in Boer Zoekt Vrouw. Dit naar aanleiding van de brief ‘Toekomst van het publieke mediabestel’ van staatssecretaris Dekker van 13 oktober 2014. Daarin stond dat programma’s als Boer Zoekt Vrouw te weinig bijdragen aan het verspreiden van de Nederlandse culturele identiteit. In dit onderzoek zijn met behulp van een semiotische analyse de leader, de personages en de sfeerbeelden geanalyseerd van aflevering vijf van Boer Zoekt Vrouw 2012. Deze analyse laat zien dat ‘de’ Nederlandse culturele identiteit op meerdere manieren wordt gerepresenteerd in Boer Zoekt Vrouw en daardoor kan bijdragen aan een gedeelde culturele identiteit.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1228258
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBoer Zoekt Vrouw en de Nederlandse culturele identiteit Een studie naar representaties van de Nederlandse culturele identiteit in Boer Zoekt Vrouw
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBoer Zoekt Vrouw; representatie; Nederlandse identiteit; culturele identiteit; NPO; semiotische analyse; Dekker
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record